Sleep is a funny thing.

It evades you when you need it, and stalks you when you dont.'

Det regnar, underbart. Jag älskar regn.. Kanske för att det får mig att känna mig fri, det får mig att känna mig mindre ensam. Det  finns inget som är så befriande som regn.

Sitter i Mitt fönster, lyssnar på regnet och känner dropparna mot min hud. Kallt, förstående. Som om någon visste att det är precis det jag behöver just nu. Tänker på allt, allt som jag bär inom mig och som jag nästan aldrig låter mig tänka på. Tänker på allt, allt det där jag vill att någon ska förstår, någon.. du. Tänker för mycket, så mycket att det nästan gör ont. Men på något sätt så är det lättare just nu. På något sätt känns det okej att få tänka i regnet.

Läser böcker, sträckläser i brist på något bättre. Eller är det verkligen så?
Har många vänner, många som jag skulle kunna vara med nu. Vänner som jag inte hör av mig till pga många anledningar. Det finns de som fortfarande försöker, som jag älskar så otroligt mycket. Erbjudanden kommer från många håll, men mitt svar verkar alltid vara nej. Story of my life? Tja, det verkar så.
Så jag sitter här istället. Ensam.. borde kanske försöka. försöka lita på att jag räcker till osv. Men det är som det är..
Men just nu finns regnet, och en liten stund kan jag gömma mig bakom det..


Comments

Give your POV here.:

Name:
Remember me?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloga:

Comment:

Trackback
RSS 2.0