Dag 03.

Mina föräldrar

Jag älskar min Familj. Så enkelt är det.
Bor tillsammans med min mamma och pappa, vilket nog är det mest påfrestande jag gjort i hela mitt liv.
Men innerst inne älskar jag dem väldigt mycket. Vi är alla lite trasiga och speciella, men på något sätt så är banden till varandra så otroligt starka. Min mamma helt fantastisk, hon kan nog vara den mest ambitiösa, intelligenta och starka kvinna jag någonsin träffat. Till råga på det gör hon godaste aiolin ever.
Hah, nej men hon förstår mig. Och på något sätt har jag alltid kännt mig trygg med henne på på så vis kan vi prata om allt med varandra. Hon läser av mig och jag henner, och vi försöker skapa en bra balans även fast vi båda har temperament när vi vill.
Pappa å andra sidan är lugn, vill helst att allt ska vara fridfullt och bra. Och tack vare den sinneställningen så skapar han just lugn. Han är mittpunkten och stabiliteten i familjen. Den fasta klippan som alltid står där. Även fast mamma helt klar styr huset, och pappa lagar mat så är det alltid pappa som försöker att få allt att fungera. Han är dock världens sämsta på att tackla problem, och har sjukt svårt att inse att budget grejer inte alltid är det bästa. Men det spelar inte så stor roll, för han drar torra skämt och tittar på ullared och jag älskar honom för det.

Sen har vi Hanna. Hon är som en plastmamma/syster för mig. Utan henne i mitt liv skulle jag nog vara lite lost. Och skulle absolut inte ha tagit mig igenom många av de mörkaste perioderna i mitt liv. En sådan otroligt osjälvisk och kärleksfull person har inte många turen att få ha i sitt liv. Tror jag stoppade 1:a världskriget i mitt förra liv för att förtjäna henne och min familj. Jag menar bara... KARMA.


Familj:
Jag: Sa -Kräfta-
Mamma: Gu -Skytt-
Pappa: Be -Oxe-
PlastMamma: Ha -Skorpion-
Syster: Ma -Lejon-

Hund= Ablah
Katt= Sirena
Och alla damråttor har jag inte namngett

Även om jag spenderar 50% av min tid skrikandes och suckandes över mina föräldrar just nu, så skulle jag aldrig byta bort dem. Om jag fick födas på nytt har jag ju redan bestämt att jag ska ha dem igen. Fast pappa ska vara golfproffs och miljonär, och mamma akrobat/dansare med en egen ateljé. Så ska det vara.

Comments

Give your POV here.:

Name:
Remember me?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloga:

Comment:

Trackback
RSS 2.0