Even still, even now.

Tittar runt i mitt rum.
Suckar, och tänker att imorgon då ska jag städa.. då ska det bli fint. Men det blir aldrig av.
Min bokhylla är fin. Har sorterat alla böcker i författarordning. Insåg att jag har 3 böcker av Pamuk som jag inte läst. Det ska jag göra under jullovet. Alla mina klänningar hänger brevid bokhyllan. Jag som alltid klagar på att jag inte har några klänningar.. 17st. Helt plötslig insåg jag väl att jag har en hel del.

Skrivbordet är övertäckt med noter, böcker, papper, pennor och ljus. Ser förjävligt ut. På mitt golv ligger kläder utspridda, tillsammans med gitarrer och notställ. Mina målargrejer ligger också överallt, och jag måste vara alert varenda gång jag går in i mitt rum så det inte kommer färg överallt. Massor av oidentifierbara grejer ligger också utspridda överallt, och jag vet verkligen inte vart jag ska börja. 
Jag ska städa.. snart, imorgon. Nästa vecka.. innan jul.
Aldrig?


Comments

Give your POV here.:

Name:
Remember me?

Email: (publiceras ej)

URL/Bloga:

Comment:

Trackback
RSS 2.0